zaterdag 4 augustus 2012

Big hair

Een paar maanden geleden kocht ik het patroon van de Jacobbroek die bij zonen09 te koop is. Het is eigenlijk een jongenspatroon maar ik zag op allerlei blogs ook versies voor meisjes verschijnen. Ik kwam het perfecte stofje tegen voor slechts 3 euro per meter (zo'n spijt dat ik maar twee kleuren had meegenomen want de week erna was alles uitverkocht). Ik maakte maat 98 zonder rits. Toen ik hem echter aan wilde doen bleek hij niet over haar billen heen te gaan. Na wat gekrijs van haar kant en wat gezucht van mijn kant kreeg ik hem met moeite weer uit. Ik besloot hem toen maar weer helemaal uit elkaar te halen en minder naad te gebruiken. Die paar cm die dat opleverde was gelukkig genoeg. Ook maakte ik de tailleband wat breder omdat hij anders wel heel laag zat. Het is wel een mooi model en die wijdere pijpen zijn fantastisch. Geeft een beetje een 70's feel met haar bijpassende big hair.

A few months ago I bought this pattern which is still available on here. It actually is a pattern for boys pants but I have seen several of these pants made for girls. I ran into the perfect fabric for only 3 euro (regretting so much that I didn't buy more of it !). I amde size 98 without zipper. However when I want to try it on it turned out to be too small. After some screaming on her part and some sighing on mine we got her out of her pants. I decided to take it apart again and sewed it back together with only 0,5 cm seam. I won a few extra cm by doing this and now it fits. It's a great pattern and those wide legs are fantastic. It gives a bit of a 70's feel and matches with her big hair.



stof: Haagse markt
fabric: market in The Hague
Pin It!

15 opmerkingen:

  1. amai alles lostornen!! maar het resultaat is wel schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een doorzettingsvermogen! Het resultaat mag er zijn, heel toffe broek. En die krullen.. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi mooi mooi!!!
    zelf ook super fan van Jacob ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig broekske voor de geweldige dochter!
    Zo een mooi stofje voor zo weinig geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer goed gelukt, de stof is fantastisch, het model nog mooier...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige broek werd het - het is al de moeite zeker waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. very sweet girl and beautiful hair! The pants look great.

    LG Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die kleurtjes staan je dochter super!!! Persoonlijk vind ik de meisjesversies van Jacob leuker dan de jongensversie. Mijn boys zijn niet zo retro, meer types: broeken met zakken voor schatten, geschikt voor klimmen in bomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Same here: mijn zoon is ook niet zo'n retro type. Maar voor mijn dochter vind ik hem superleuk

      Verwijderen
  9. Ida heeft er ook al eentje maar dan op de groei dus ben eens benieuwd hoe/wanneer het haar zal passen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super-broek! Het patroon ligt hier al sinds april te wachten ... Ooit kom ik er wel ns toe !

    BeantwoordenVerwijderen